تخت بیمارستانی مشهد در گینس ثبت شد

تعیین منشاء دقیق تخت بیمارستانی مشهد چالش برانگیز است تکرارهای تخت بیمارستانی صدها سال است که وجود داشته است. آنها به عنوان یک برانکارد اولیه شروع کردند.

آنها دو میله بلند با طول مساوی داشتند که پارچه ای روی آن پهن شده بود و به فردی که مشکل پزشکی داشت اجازه می داد حمل شود.

بدون شک تخت‌های بیمارستانی در طول سال‌ها تغییرات چشمگیری را تجربه کرده‌اند. مجله فیزیک 2016: مقاله سری کنفرانس با عنوان، از تخت‌های بیمارستانی مدرن فشاری تا تخت‌های مکاترونیک قرن بیستم.

مروری، یک طرح کلی تاریخی از تحولات تخت بیمارستانی ارائه می‌کند.

1815: تخمین زده می‌شود که بین سال‌های 1815 و 1825 تخت‌هایی با ریل‌های قابل تنظیم در بریتانیا ظاهر شدند. آنها از یک میل لنگ مکانیکی برای بالا و پایین بردن ریل های جانبی استفاده کردند.

تخت

1874: اندرو وست و سون، یک شرکت تشک در سینسیناتی، اوهایو، حق ثبت اختراع را برای یک قاب تشک که می‌توان آن را بالا برد، به ثبت رساند. این اولین تکرار از تخت بیمارستانی مدرنی است که امروزه می بینیم.

1909: Willis D. Gatch، رئیس سابق بخش جراحی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا، نوآوری بعدی را در تخت های بیمارستانی ارائه کرد.

او تخت سه بخش قابل تنظیم را اختراع کرد که امروزه اغلب از آن به عنوان تخت گچ یاد می شود. این اجازه می دهد تا سر و پاها بلند شوند.

1945: تخت های بیمارستانی با دکمه فشاری توسط جنرال الکتریک اختراع شد. یکی از ویژگی های جالب در مورد این طراحی شامل یک توالت توکار است. ایده این بود که روتختی را از بین ببریم.

1946: هاوارد هیوز میلیاردر در یک سانحه هوایی قرار گرفت. او که از نوع تجهیزات موجود ناراضی بود، تخت بیمارستانی را متناسب با نیاز خود ایجاد کرد. دارای 6 بخش و 30 موتور الکتریکی بود.

دهه 1950: در سال 1952، شرکت Hill-Rom، یک تخت با موتور الکتریکی توسعه داد. در سال 1956، این شرکت اولین تخت خود را با عملکرد کامل الکتریکی انجام داد.