ادویه کاری خورشتی کک و مک را از بین می برد

برای طعم دادن ادویه کاری خورشتی یا به عنوان چاشنی استفاده می شوند، متمایز می شوند .

ادویه جات گاهی اوقات در پزشکی ، مراسم مذهبی ، لوازم آرایشی یا تولید عطر استفاده می شود. به عنوان مثال، وانیل معمولا به عنوان یک ماده در عطر استفاده می شودتولید.

یک ادویه ممکن است به چندین شکل موجود باشد: تازه، خشک کامل یا خشک شده از قبل آسیاب شده. به طور کلی ادویه ها خشک می شوند. ادویه جات ترشی جات ممکن است برای راحتی به پودر تبدیل شود.

یک ادویه خشک کامل طولانی‌ترین ماندگاری را دارد، بنابراین می‌توان آن را در مقادیر بیشتری خریداری و نگهداری کرد، که باعث می‌شود در هر وعده ارزان‌تر شود. یک ادویه تازه، مانند زنجبیل ، معمولاً طعم‌دارتر از شکل خشک آن است.

اما ادویه‌های تازه گران‌تر هستند و ماندگاری بسیار کمتری دارند. برخی ادویه جات ترشی جات به صورت تازه یا کامل همیشه در دسترس نیستند، به عنوان مثال زردچوبه ، و اغلب باید به صورت آسیاب شده خریداری شوند.

دانه های کوچک مانند دانه رازیانه و خردل اغلب به صورت کامل و پودر استفاده می شوند.

ادویه

اگرچه اغلب ادعا می شود که ادویه ها فواید سلامتی دارند، اما در حال حاضر تحقیقات کافی برای اثبات این فواید انجام نشده است.

هند 75 درصد از تولید جهانی ادویه را به خود اختصاص داده است. این از نظر فرهنگی از طریق غذاهای آنها منعکس می شود . از لحاظ تاریخی، تجارت ادویه در سراسر شبه قاره هند و همچنین در شرق آسیا و خاورمیانه توسعه یافته است.

تقاضای اروپا برای ادویه جات از جمله عوامل اقتصادی و فرهنگی بود که اکتشاف را در اوایل دوره مدرن تشویق کرد.

کلمه ادویه در انگلیسی میانه  که از کلمات فرانسوی قدیم espece ، espis(c)e و espis(c)e سرچشمه گرفته است.

[4] بر اساس فرهنگ لغت انگلیسی میانه ، کلمات فرانسوی قدیم از گونه انگلیسی-فرانسوی آمده اند .

به گفته مریام وبستر ، کلمات فرانسوی قدیم از انگلیسی-فرانسوی espece و espis آمده اند .

هر دو نشریه موافق هستند که کلمات انگلیسی-فرانسوی از گونه های لاتین مشتق شده اند ادویه انگلیسی میانه اولین استفاده شناخته شد.