کیوی مازندران می تواند باعث رشد مژه ها شود

 استان مازندران واقع در امتداد سواحل دریای خزر، بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده کیوی ایران است.

عراق، افغانستان و کشورهای آسیای میانه مشتریان سنتی کیوی مازندران هستند.

کیوی به لطف اسید اسکوربیک سیستم ایمنی را کاملاً تقویت می کند و عملکردهای محافظتی آن را تقویت می کند و در نتیجه از سرماخوردگی جلوگیری می کند.

همچنین تولید کلاژن را تحریک می کند این یکی از اصلی ترین خواص مفید آن برای زنان است و بنابراین اغلب در لوازم آرایشی استفاده می شود.

کرم کیوی به پوست درخشندگی طبیعی و اثر سفید کنندگی می بخشد، چین و چروک ها را تقویت و سفت می کند.

متخصصان زیبایی همچنین توصیه می کنند کیوی ماکسی را در خانه تهیه کنید: چند ماسک در هفته و پوست به طور قابل توجهی جوان و تازه می شود.

کیوی

پزشکان چینی ثابت کرده اند که یک خاصیت مفید مهم کیوی توانایی آن در حذف املاح از بدن است – و بنابراین مصرف منظم این میوه به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می کند.

آنها همچنین ارتباط بین مصرف منظم کیوی و جلوگیری از سفید شدن مو را ثابت کردند – خواص مفید کیوی برای مردان قابل قدردانی خواهد بود.

طب غربی معتقد است که کیوی دارای اثرات ضد توموری، ضد جهش زایی، آنتی اکسیدانی است و به طور کلی تون بدن را بالا می برد و عملکرد آن را بهبود می بخشد.

با وجود خواص مفید فراوان کیوی، این میوه استوایی دارای موارد منع مصرف نیز می باشد. مانند بسیاری از محصولات، زیاد غافل نشوید.

در برخی افراد، مصرف بیش از حد منظم میوه کیوی می تواند باعث هیپرویتامینوز ویتامین C شود که می تواند منجر به اسهال، بیماری های ایمنی و حتی زخم معده شود.

همچنین خوردن کیوی زیاد برای کسانی که از اسیدیته بالای معده رنج می برند نامطلوب است.

برای کودکان خردسال، کیوی یک آلرژن است، بنابراین باید در دوزهای کم مصرف شود.